Допълнителна информация
9-5 Аеro - топ моделът на СААБ, много добре оборудван, всички екстри работят:
- прекрасен светъл кожен салон в много добро състояние, поддържан с качествена химия. Леко протрита шофьорската седалка, но никъде няма скъсано или наченки на такова.
- eл. седалки с памет, подгряване (всички седалки) и вентилация (само предни), отделно лумбална опора с ръчна настройка;
- Harman Kardon аудио система със CD Changer с 6 диска;
- шибедах;
- темпомат;
- двузонов климатроник;
- парктроник (но не е заводски, съответно огледалата не се местят при включване на задна) - работи избирателно, може би в 80-90% от случаите;
- полупрозрачна щора на задното стъкло, която може да се прибира;
- електрическо прибиране на огледалата.
Зареждан винаги със 100-октанов бензин.
Технически идеално поддържан автомобил - никога не са отлагани никакви належащи ремонти, много неща дори са сменени превантивно.
Имам и много подробен екселски файл с всяко едно нещо, което е правено, откакто колата е в семейството ни, ето някои от по-важните:
- цялостна ревизия на двигател преди 25000 км - смяна на верига и всичко, което имаше нужда да се прави при отварянето, плюс смяна на съединител. След това маслото не пада дори и с 1 мм между смените, 4200 лв. ;
- чисто нови оригинални спортни Аеро амортисьори Sachs и пружини - преди 23000 км, 1600 лв. По окачването каквито тампони е трябвало, винаги са сменяни веднага, в момента нищо отникъде не тропа;
- чисто нов алтернатор - преди 14000 км, 560 лв. ;
- радиатор и водна помпа - преди 12000 км, ~500 лв. ;
- полиране на фаровете + скъпо фолио миналата година, 280 лв. ;
- шайба на колянов вал към пистов ремък - преди 17000 км, 500 лв.
- пистов ремък и ролки - преди 8000 км, ~400 лв. ;
- всички ауспуси и гърнета (но не съм махал катализатор) - преди 4000 км, 900 лв. ;
- ремонт на ABS/ESP модул;
- нов акумулатор Varta Silver 74 ah в гаранция до април 2027, 200 лв. ;
- сменено масло на скоростите преди 11000 км. ;
- оригинална DI касета, поставена през 2017 година, на 50000 км (или по-малко от половината си ресурс, тогава струваше 650 лева);
- профилактика на клапите на парното - сменят се едни части, за да не се счупят клапите; сменени са крачетата на предните два прозореца, тъй като лесно се чупят и те, както и доста други подобни дреболии;
Забележки по боята - основно по предната броня и предния капак, но има дребни щети и по други детайли. Пастира се поне веднъж годишно, боята е в много добро състояние за възрастта на автомобила.
Други забележки:
- настройката на огледалата в момента не работи;
- дисплеят на климатроника не показва много и трябва да му се залепи лентовият кабел.
Гуми:
- летни, не са нови - 2х Nexen 225/45/17 XL - DOT 4920 и 2х Sava Intensa UHP2 225/45/17 XL; DOT 1319, но имат добър грайфер предвид ниския пробег на автомобила от ковид насам;
- зимни - почти нови, на два сезона, но са карани общо не повече от 3000 км - Nexen Winguard Sport 2 XL: 225/45 VR17 DOT 3722, 700 лв.
Винетка - до 15 юли 2025;
ГТП - до 10 август 2025, категория 3;
ГО - до 12 февруари 2025;
Каско - до 10 декември 2024;
Данък - до края на 2024.
Автомобилът върви в комплект със следните резервни части:
- резервна джанта от същия модел;
- оригинална вътрешна част от турбото, в изправност;
- резервна неоригинална DI касета;
- резервен компютър на климатроника, в изправност;
- старият алтернатор, който все пак работи;
- старите амортисьори и пружини - само предните амортисьори бяха изпуснали, всичко останало е в добро състояние.
Сделка само пред нотариус на реалната сума с разходи за сметка на купувача!
При добра грижа автомобилът само ще повишава стойността си през годините.